Робота кабінету української мови та літератури полягає в тому, щоб зосередити в одному місці всю творчу ініціативу й діяльність викладачів, спрямовану на поліпшення виховання учнів і вдосконалення методів викладання предметів.
У кабінеті української мови та
літератури реалізується вся методична робота предметної комісії словесників.
Кабінет
мови та літератури проводить роботу, а саме:
комплектує
відповідну наукову й методичну літературу з питань, над якими працюють викладачі;
веде
тематичну бібліографію по темах, які цікавлять членів даного колективу
викладачів;
влаштовує
виставки книг, журналів, газет і дидактичних матеріалів;
скеровує свою увагу на збирання матеріалів з досвіду навчально-виховної роботи викладачів, систематизує його і пропагує серед викладачів свого колективу.
Кабінет мови та літератури веде також різноманітну методичну роботу з питань, які стосуються навчально-наочного обладнання, виготовлення його і методики використання на уроках мови чи літератури; обробляє матеріали гурткових занять з учнями.
В кабінеті є:
основні підручники з сучасної української мови та літератури;
методична література з питань викладання граматики, правопису й розвитку мови учнів і збірники методичних статей;
посібники довідкового характеру;
підручники з української мови, збірники диктантів і статей для переказів, текстів мовчазного читання, аудіювання, хрестоматії;
тексти художніх творів.
Зміст роботи кабінету зарубіжної літератури
Вивчення зарубіжної літератури має
на меті залучення учнів до скарбниці світової літератури, культури,
ознайомлення з вершинами світової класики.
Кабінет зарубіжної літератури -
складна функціональна система, мета якої полягає в раціональній організації
навчально-виховного процесу із зарубіжної літератури в ПТНЗ - аналізувати
прочитане з наукової та художньої точки зору; самостійно працювати та творити;
розвивати естетичний смак й розуміння прекрасного.
Застосування матеріалів кабінету
зарубіжної літератури сприяє удосконаленню процесу навчання, організації
самостійної роботи учнів, здійсненню особистісно – зорієнтованого підходу до
учнів, реалізації між предметних зв’язків.
В
кабінеіт зарубіжної літератури є такі матеріали і посібники :
основні
курси з історії зарубіжної літератури, монографії, критичні статті;
методична
література;
посібники
довідкового характеру;
підручники,
хрестоматії;
тексти
художніх творів.
Зміст
роботи кабінету математики
Математика має широкі можливості для
інтелектуального розвитку особистості, в першу чергу - розвитку
логічного мислення, просторових уявлень і уяви, алгоритмічної культури,
формування вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, обґрунтовувати
твердження, моделювати ситуації та ін.
Математика є засобом вивчення фізики,
хімії, інформатики та обчислювальної техніки, астрономи, біології,
загальнотехнічних і спеціальних дисциплін, вона також є мовою техніки, а
розвинене логічне мислення сприяє засвоєнню гуманітарних предметів. Математичне
моделювання широко використовується для розв'язання задач різних галузей науки,
економіки, виробництва. Практичні вміння і навички математичної діяльності
необхідні для майбутньої діяльності учнів. Тому доцільним є належне оснащення
кабінету математики.
Кабінет математики - це
навчальний підрозділ училища, оснащений наочними посібниками, навчальним
обладнанням, меблями, пристроями, в якому проводяться уроки, позакласні і
факультативні заняття, виховна робота з учнями; систематичне підвищення
фахової та методичної кваліфікації викладачів.
Зміст роботи кабінету визначається
навчальними програмами, планами і підручниками з математики, планами
позакласної роботи з математики. Свою роботу кабінет математики проводить у
тісному зв'язку з іншими навчальними кабінетами.
Кабінет
оснащується:
повним комплектом навчального обладнання з математики, комплектом
технічних засобів навчання та пристроїв для їх використання;
бібліотечкою довідково-інформаційної, науково-популярної, методичної
літератури з математики, журналами, підручниками, посібниками, збірниками
задач і вправ, вказівками до практичних робіт з математики;
зразками кращих письмових та інших учнівських робіт з математики ;
картотекою навчального обладнання для вивчення кожної теми
програми;
комплектом приладів та інструментів проведення практичних
робіт на місцевості;
інструкціями з техніки безпеки і журналами вступного та
періодичного інструктажу учнів з техніки безпеки, протипожежним інвентарем та
аптечкою;
інвентарною книгою з переліком всього наявного в кабінеті навчального обладнання.
Зміст роботи кабінету історії
Головною метою сучасного
навчального закладу в Україні є виховання громадянина України, соціально
зрілої, працелюбної, творчої особистості. Виходячи з цього, для реалізації
поставлених цілей створений відповідний навчальний кабінет історії.
Кабінет історії - це
навчальний підрозділ училища, оснащений наочними посібниками, навчальним
обладнанням, меблями, пристроями, в якому проводяться уроки, позакласні і
факультативні заняття, виховна робота з учнями; систематичне підвищення фахової
та методичної кваліфікації викладачів.
Завдання кабінету історії полягає в
тому, щоб сприяти:
формуванню історичних знань, розвитку історичного мислення
учнів;
вихованню громадянської свідомості, гідності та честі в
гармонійному поєднанні національних та загальнолюдських цінностей;
розвитку в учнів інтересу й поваги до історії та культури
свого та інших народів, прагненню зберегти, примножувати культурну спадщину
своєї країни.
Зміст
роботи кабінету визначається навчальними програмами, планами і підручниками з
історії, планами позакласної роботи з історії. Свою роботу кабінет історії
проводить у тісному зв'язку з іншими навчальними кабінетами.
Кабінет
оснащується:
мемуарною, художньою, історичною, філософською літературою;
підручниками, методичними посібниками, літературою довідкового характеру тощо;
повним комплектом навчального обладнання з історії;
тематичною картотекою навчального обладнання;
картотекою навчального обладнання для вивчення кожного питання програми;
картотекою із завданнями для здійснення індивідуального підходу до навчання, організації самостійних робіт;
матеріалами періодичної преси, учнівськими рефератами, зразками учнівських зошитів з історії;
краєзнавчими матеріалами;
інвентарною книгою;
інструкцією з техніки безпеки.
В час сучасного науково-технічного прогресу, великої кількості інформації ускладнюється робота викладача фізики по виконанню вимог нової програми, націлених на підвищення науково-технічного рівня викладання, підвищення значення фізичного експерименту, прищеплення учням інтересу до даної науки
У зв'язку з цим значно підвищується роль в ПТНЗ фізики як основи сучасної техніки, що викликає необхідність надійної матеріальної бази - кабінету фізики.
Кабінет фізики - це навчальний підрозділ училища, оснащений наочними посібниками, навчальним обладнанням, меблями, пристроями, в якому проводяться уроки, позакласні і факультативні заняття, виховна робота з учнями; систематичне підвищення фахової та методичної кваліфікації викладачів.
Зміст роботи кабінету визначається завданнями, поставленими Державною національною програмою. "Освіта" /Україна XXI століття/, навчальними програмами, програмами факультативних занять, спецкурсів, позакласної роботи.
Свою роботу кабінет фізики проводить у тісному зв'язку з іншими навчальними кабінетами училища.
Кабінет фізики оснащується:
повним комплектом навчального обладнання з фізики та
комплектом навчально – методичних посібників для викладачів, комплектом
технічних засобів навчання та пристроями для їх використання;
тематичною картотекою навчального обладнання для вивчення
кожного питання програми;
бібліотекою науково – популярної і методичної літератури, підручниками,
журналами, необхідними в навчально – виховній роботі з фізики;
картотекою дидактичних матеріалів, інструкціями для
виконання лабораторних і практичних робіт, дослідів, спостережень;
приладами і посібниками, виготовленими учнями;
протипожежним інвентарем, аптечкою;
інструкціями з техніки безпеки та журналами вступного та
періодичного інструктажу з ТБ;
інвентарною книгою.
Викладання хімії в профтехучилищі вимагає від викладача створення сприятливих умов для формування в учнів глибоких та міцних знань з основ хімічної науки. Саме тому організація роботи в кабінеті (лабораторії) хімії є одним з головних завдань викладача та лаборанта.
Завідувач кабінету, викладач хімії відповідають за безпечне проведення навчально-виховного процесу в кабінеті, за збереження здоров'я і життя виконавців у відповідності до вимог чинних правил безпеки для кабінетів (лабораторій) хімії. (Розроблено Інститутом змісту методів навчання ІЗМН Міністерства освіти і науки України від20 травня 1999 року №93).
Приміщення кабінету (лабораторії) хімії та лаборантської повинні відповідати вимогам ДБН В.2.2 - 3 97 "Будинки та споруди навчальних закладів", СП 11 -QQ-a-74 "Санітарні правила по влаштуванню й утриманню загальноосвітніх шкіл". Рекомендовано розміщувати кабінети (площа не менше 72 м2) на верхніх поверхах будівлі, лаборантська (площа не менше 16 м2) повинна мати два виходи - у клас і коридор.
Для успішного функціонування кабінет (лабораторія) хімії і лаборантська (препараторська) забезпечується водою, каналізацією, вентиляцією, освітленням. Природне освітлення повинно відповідати вимогам СниП 11 -4-79. Сонце захист у вигляді жалюзі. Найменша освітленість не менше 300 Як не залежно від виду світильників.
Кабінет (лабораторія) хімії та лаборантська забезпечуються опаленням і припливно-витяжною вентиляцією відповідно до СниП 2.04.05- 91 "Опалення, вентиляція і кондиціонування" з розрахунком, щоб температура підтримувалась в межах 17° - 20° С, вологість 40 - 60%.
Для проведення робіт, що супроводжуються виділенням шкідливо діючих газів, препаратів, кабінет (лабораторію) і лаборантську забезпечують витяжними шафами відповідно до ГОСТ - 22360-86 "Шафи демонстраційні витяжні. Тип і функціональні розміри". Швидкість всмоктування повітря у перерізі робочої зони повинна бути в межах 0,3 - 0,7 м/с аж до 1,5 м/с. Вмикають шафу за 15 хвилин до початку роботи.
Забезпечення пожежної безпеки в кабінеті хімії визначається Правилами пожежної безпеки в Україні. У всіх приміщеннях, де проводяться роботи з хімії, мають первинні засоби пожежегасіння: вогнегасники вуглекислотні, пінні або порошкові, ящик або відро з піском і совок, покривало з вогнетривкого матеріалу. До них обов'язково повинен бути вільний доступ.
Кабінет (лабораторія) хімії та лаборантська має електромережу, влаштування і користування якою виконуються у відповідності до Правил улаштування електроустановок (ПУЕ).
Обладнання кабінету хімії складається з лаборантських і демонстраційних столів, лабораторних шаф і стелажів для розміщення навчального і роздавального матеріалу, сейфів, металевих шаф для зберігання легкозаймистих та вибухонебезпечних речовин. Оскільки в кабінеті (лабораторії) хімії проводяться лабораторні та практичні роботи, то використовуються не парти, а лабораторні столи відповідно до ГОСТу 11015-93. Відстань від останнього ряду лабораторних столів до дошки не повинна перевищувати 10 м.